tisdag 11 juni 2013

Någon har lyssnat på mig!


Vid den här tidem förra året beklagade jag mig i ett inlägg - kan läsas här- över allt skräp som samlats kring en busshållplats i närheten. Skrev detta mest för att ge uttryck för mina egna funderingar och inte för att någon skulle reagera på inlägget. Det är inte många som bryr sig vad den gamle gubben funderar över. Dessutom hade reflektionen lokal anknytning. Döm då om min förvåning , när jag vid min senaste promenad passerade busskuren och upptäckte en papperskorg som hade placerats intill.

 
Inte för att jag trodde att någon ansvarig eller miljövårdande myndighet hade läst mitt inlägg och följt rekommendationen att sätta upp en papperskorg. Men det värmde ändå i hjärttrakten att så ha skett ett år senare. I vilket fall hade jag resonerat rätt vilket också gav en viss tillfredsställelse.

 
Även på andra sidan gatan hade man placerat en papperskorg invid kuren. Det var inte heller vilka papperskorgar som helst! Inte de vanliga plåtburkarna eller dom i grön plast, utan en ny design med gyllene top. Riktigt eleganta skapelser som redan på håll ropar " jag är en papperskorg - kom och ge mig ditt skräp"! Jag tror på bussresenärerna att de följer denna uppmaning. När man kanske står 5 da´r i veckan vid denna hållplats vill man nog ha det snyggt omkring sig. Mindre tillit hyser jag dock för dom som ska tömma kärlen - men det får bli ett senare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar