tisdag 26 november 2013

den dumpade bilen


Redan för ett par månader sedan berättade jag om en bil som jag hittade i närheten av busshållplatsen. Då var den svår att upptäcka eftersom man kört in den bland grenarna till en stor ek. När löven hade börjat gulna och ramla av, började även bilen att synas bättre.

 


Varje gång jag kommer förbi busshållplatsen kastar jag tvångsmässigt en blick åt ekens håll för att se om bilen fortfarande finns kvar där. Nu har det gått mer än 2 månader och den står fortfarande på samma ställe.

 
Nu när träden är kala har den uppenbarat sig helt och hållet och kan ses av alla som passerar. Även förbipasserande bilister kan upptäcka den. Om ni klickar er fram hit  och tittar på den första bilden kan ni se skillnaden. Bilden här nere är tagen från samma plats på mittrefugen.

 

 

 

Min stilla undran sedan jag skrev förta gången om detta står kvar: när ska bilen forslas bort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar