torsdag 30 januari 2014

vedermödor



Jag har nu kämpat några dagar med att skapa en ny blogg, När jag fixade en ny på blogspot/blogger visade det sig att det inte heller gick att lägga in bilder. Då bestämde jag mig för att satsa på en ny blogg hos Worldpress i stället. Med hjälp av mina nya e-post- adresser kunde jag skapa ett konto och lyckades även att registrera min nya sida i datan. Där blev det dock tvärstopp. Jag hade hittat en lämplig bild och la in den som en header men kunde varken få upp min sida med denna bild. Kan visserligen skriva ett inlägg men kan inte publicera sidan varken med eller utan bild. Man jagar runt med muspekaren och klickar här och där utan att nå önskat resultat. När det inte finns någon steg-för steg-funktion, måste man läsa igenom en massa texter som man kan hitta på Worldpress´s hemsida. Dom är klara och tydliga men när dom hänvisar till redigeringsrutor som inte  syns på min skärm, blir det rätt frustrerande. Jag har på känn att jag är nära men troligen miltals ifrån. Eller hur avståndet nu ska uttryckas på dataspråk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar